Blomsterfesten 2007

Blomsterfesten 2007
Näckros

lördag 11 augusti 2012

Blomsterfest närmar sig!

Semester = jobba inför BLOMSTERFESTEN
Ja,ja  jag klagade inte, det är mitt eget val. Det är förresten inte bara jag som har semester utan vi är många i Skåne-Tranås - (Tranås Ungdomsförening) som valt att ta en eller flera veckors semester i slutet på augusti, för att inte tala om alla pensionärer i varierande åldraroch som lägger ner massor med arbete på sina lediga dagar. För er som inte hört - vi finns i Rosenhagens lada vardagskvällar från 17 och jobbar med stommarna till vagnarna. De första vagnarna är färdig snickrade och de övriga är snart färdiga.

 I detta nu vet jag någon som är och servar sin Grålle med nytt batteri och allmänna omsorger då BLOMSTERTÅGET dras av sju Ferguson traktorer, körda av män i sina bästa år!

Den stora frågan är:
 Kommer det att bli en del generationsväxlingar på chaufförsfronten?
Svaret:
Ja,jag vet inte - kom på söndagen den 26 augusti så får vi alla se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar